Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την ολοκλήρωση της Δράσης «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΝΝΕΦΟΥ - «CLOUD Services» του έργου «Development of a mobile Green Point at the cross-border region and promotion of prevention and recycling- GREENPOINT-MOB», του προγράμματος Interreg – IPA CBC «Greece-Albania 2014-2020» του Δήμου Νεστορίου (εταίρος του έργου).
Το Έργο Green Point Mob αφορά την ανάπτυξη κινητού «πράσινου σημείου» στη διασυνοριακή περιοχή και προώθηση της πρόληψης και της ανακύκλωσης. Ο κύριος στόχος του GREENPOINT-ΜΟΒ είναι η βελτίωση της διαχείρισης των ανακυκλώσιμων αποβλήτων (χαρτί, πλαστικό, γυαλί, αλουμίνιο, μπαταρίες, χρησιμοποιημένα έλαια, ηλεκτρικός και ηλεκτρονικός εξοπλισμός, ογκώδη απορρίμματα, χρησιμοποιημένα ρούχα, λάμπες) στις απομακρυσμένες περιοχές. Πιο συγκεκριμένα, το “GREENPOINT-MOB είναι κινητό μεταλλικό απορριμματοκιβώτιο κλειστού τύπου (container με κλειστή οροφή) που αποτελείται από μικρότερους περιέκτες αποβλήτων για όλα τα διαφορετικά ρεύματα αποβλήτων (πλαστικό, χαρτί, αλουμίνιο, γυαλί, ηλεκτρονικές συσκευές και οργανικά απόβλητα). Ο λόγος αυτής της ιδέας είναι η ανάγκη κάλυψης της ανακύκλωσης σε απομακρυσμένες και απομακρυσμένες περιοχές αλλά και η ενίσχυση των τοπικών πολιτών για την έναρξη της ανακύκλωσης των αποβλήτων μέσω της συλλογής των αποβλήτων στο σπίτι. Το κοινό πρόβλημα είναι η χαμηλή διείσδυση της ανακύκλωσης στην περιοχή της διασυνοριακής διασύνδεσης και ο απομακρυσμένος χαρακτήρας των κατοικημένων περιοχών”. (https://greenpointmob.eu/el/to-ergo-green-point-mob/).
Εταίροι του έργου είναι: Διαχείριση Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας Α.Ε – ΔΙ.Α.ΔΥ.ΜΑ Α.Ε (Ελλάδα) | Επικεφαλής εταίρος, ο Δήμος Νεστορίου (Ελλάδα), ο Δήμος Πρεσπών (Ελλάδα), ο Δήμος Κολώνιας (Αλβανία), The Balkan Centre for Cooperation and Development (Albania) και Δήμος Αγρυροκάστρου (Αλβανία). Περισσότερες πληροφορίες για το έργο μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του έργου (https://greenpointmob.eu/). Υπεύθυνος υλοποίησης του έργου του Δήμου Νεστορίου Νεστορίου: κ. Κων/νος Ραπτόπουλος - Προϊστάμενος Τμήματος Καθαριότητα και Πρασίνου.
Η υλοποίηση της δράσης αφορούσε την ενσωμάτωση μίας πλατφόρμας Γεωγραφικού Πληροφοριακού Συστήματος υπολογιστικού νέφους – GIS Cloud – με σκοπό την υποστήριξη του Δήμου κατά τη διάρκεια του έργου, με ενέργειες που περιελάμβαναν την καταγραφή, παρακολούθηση και τη διαχείριση των κάδων απορριμμάτων και ανακύκλωσης του έργου, με τον προσδιορισμό της «χωρικής συνιστώσας», δηλαδή της θέσης τους καθώς και όλες τις απαραίτητες περιγραφικές πληροφορίες (άμεσα συνδεδεμένη με τη θέση) στα όρια ευθύνης του Δήμου Νεστορίου.
Η δράση περιελάμβανε τρεις φάσεις υλοποίησης, και συγκεκριμένα:
Φάση Α: Ενσωμάτωση του διαδικτυακού Γεωγραφικού Πληροφοριακού Συστήματος – GIS Cloud
Φάση Β: Δημιουργία Γεω- χωρικής Βάσης Δεδομένων
Φάση Γ: Εκπαίδευση του προσωπικού του Δήμου
Ενσωμάτωση της πλατφόρμας εφαρμογών GIS Cloud (δημιουργία λογαριασμού στον οποίο ενσωματώθηκαν και ενεργοποιήθηκαν οι εφαρμογές Map Editor & Mobile Data Collection) καθώς και η δημιουργία των απαραίτητων χαρτών και η ενσωμάτωση υφιστάμενων δεδομένων.
Κατόπιν της φάσης Α, σχεδιάστηκε η γεω-χωρική βάση δεδομένων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Δήμου, για την καταγραφή των υφιστάμενων κάδων στα όρια του Δήμου Νεστορίου.
Η διαδικασία αυτή πραγματοποιήθηκε στο περιβάλλον εργασίας της εφαρμογής Map Editor καθώς επίσης δημιουργήθηκε και η αντίστοιχη προσαρμοσμένη φόρμα καταγραφής (Form) για τη διευκόλυνση της συλλογής των δεδομένων στο πεδίο. Η καταγραφή των υφιστάμενων κάδων πραγματοποιήθηκε με εργασία πεδίου, και με τη χρήση της εφαρμογής Mobile Data Collection και η οποία είναι πλήρως «συγχρονισμένη» με την εφαρμογή Map Editor.
Ομοίως δημιουργήθηκαν και οι αντίστοιχες γεω-χωρικές βάσεις δεδομένων των νέων κάδων ανακύκλωσης καθώς και του κινητού «πράσινου σημείου» του έργου.
Απεικόνιση του περιβάλλοντος εργασίας της εφαρμογής Mobile Data Collection
Η εν λόγω πληροφορία (υφιστάμενοι κάδοι, κάδοι ανακύκλωσης, κινητό πράσινο σημείο) έχει αποθηκευτεί στις αντίστοιχες Γεωγραφικές Βάσεις Δεδομένων (πληροφορία θέσης & περιγραφική πληροφορία) και είναι διαθέσιμη μέσα από χάρτες οι οποίοι είναι προσβάσιμοι από τη διαδικτυακή πλατφόρμα GIS Cloud - εφαρμογή Map Editor χωρίς να απαιτείται καμία εγκατάσταση «εξειδικευμένου» λογισμικού ή άλλων μέσων (π.χ. Servers, χώροι αποθήκευσης κ.α.).
Έτσι οι χάρτες και τα δεδομένα είναι διαθέσιμα με τη χρήση και μόνο ενός περιηγητή διαδικτύου (browser- π.χ. Google Chrome) από οποιονδήποτε υπολογιστή με τη χρήση των αντίστοιχων «διαπιστευτηρίων» (όνομα χρήστη – username και κωδικό πρόσβασης – password).
Απεικόνιση του περιβάλλοντος εργασίας (GUI) της εφαρμογής Map Editor – Εμφάνιση της περιγραφικής πληροφορίας του σημείου καταγραφής (κάδου)
Απεικόνιση του περιβάλλοντος εργασίας (GUI) της εφαρμογής Map Editor – Εμφάνιση της φωτογραφίας κάδου από την καταγραφή στο πεδίο (περιγραφική πληροφορία)
Απεικόνιση του περιβάλλοντος εργασίας (GUI) της εφαρμογής Map Editor – Oι θέσεις των νέων κάδων ανακύκλωσης ανά οικισμό του Δήμου και η περιγραφική πληροφορία
Απεικόνιση του περιβάλλοντος εργασίας (GUI) της εφαρμογής Map Editor – Οι θέσεις του κινητού πράσινου σημείου ανά οικισμό του Δήμου και η περιγραφική πληροφορία - Μηνιαίο ημερολόγιο παραμονής του κινητού πράσινου σημείου
Επιπρόσθετα, πραγματοποιήθηκε και η «ανάλυση πυκνότητας» (heat map) για τους υφιστάμενους κάδους του οικισμού Νεστορίου, που παρέχεται από την εφαρμογή Map Editor.
Η δημιουργία και η διαχείριση δεδομένων που περιλαμβάνουν και τη «χωρική συνιστώσα» περνάει μέσα τα Γεωγραφικά Πληροφοριακά Συστήματα που σήμερα παρέχονται μέσα από το διαδίκτυο (cloud computing) ως εφαρμογές (Software as a Service – SaaS) με συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι των συμβατικών συστημάτων, όπως η άμεση πρόσβαση από οποιαδήποτε συσκευή (Η/Υ, smartphone, tablet), εύχρηστο και απλοποιημένο περιβάλλον εργασίας, χαμηλό κόστος χρήσης, χωρίς κόστος συντήρησης, καθώς και καμία επένδυση σε άλλα λογισμικά ή υλικά όπως servers...
Η υλοποίηση της δράσης αυτής συνέβαλε καθοριστικά στη διαχείριση και την παρακολούθηση των δεδομένων του έργου, μέσα από τη χρήση σύγχρονων εφαρμογών - GIS Cloud που παρέχουν ένα απλοποιημένο περιβάλλον εργασίας και δεν απαιτούν κάποια εξειδίκευση του προσωπικού (πλην βασικής εκπαίδευσης) για τη χρήση τους.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των Φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης αποτελεί επιτακτική ανάγκη στις μέρες μας, τόσο για την εξοικονόμηση σημαντικών πόρων όσο και για την παροχή καλύτερων υπηρεσιών προς τους πολίτες μέσα από τη λήψη «τεκμηριωμένων» αποφάσεων.
Χρειάζεστε βοήθεια για να ξεκινήσετε το δικό σας έργο ή περισσότερες πληροφορίες ?
Επικοινωνήστε μαζί μας!